من ديده ام!!

در بندها بس بنديان انسان به انسان ديده ام

از حكم بر تا حكمران حيوان به حيوان دیده ام

در مكر او در فكر اين ؛ در شكر او در ذكر اين

از حاجيان تا ناجيان ؛ شيطان به شيطان ديده ام

ديدی اگر بي خانمان از هر تباری صد جوان

من پيرهای ناتوان دربان به دربان ديده ام

ای روزگار دل شكن ؛ هر دم مرا سنگی نزن

من سنگ ها در لقمه نان دندان به دندان ديده ام

از خود رجز خوانی مكن ؛ تصوير گردانی نكن

من گردن گردن كشان ؛ رسمان به رسمان ديده ام

در بندها بس بنديان انسان به انسان ديده ام

از حكم بر تا حكمران حيوان به حيوان ديده ام

شرح ستم بس خوانده ام ؛ آتش به آتش مانده ام

من اشك چشم كودكان ؛ دامان به دامان ديده ام

از اين كله تا آن كله ؛ فرقی ندارد شيخ و شه

من پاسدار و پاسبان ايران به ايران ديده ام

ماتم چه گويم زين وطن ؛ كز برگ برگ اين چمن

من خون چشم شاعران ديوان به ديوان ديده ام

چكش به فرق من نزن ؛ ای صبر فولادين من

من ضربت پتك زمان ؛ سندان به سندان ديده ام

در بندها بس بنديان انسان به انسان ديده ام

از حكم بر تا حكمران حيوان به حيوان ديده ام

در مكر او در فكر اين ؛ در شكر او در ذكر اين

از حاجيان تا ناجيان ؛ شيطان به شيطان ديده ام

پاسخی بگذارید

