روحیات روح انگیز

روح انگیز کراچی kerachi

1

گاهي كه در روزگار نمي گنجم

و حوصلة فصل ها سر مي رود

به كبوتر خنگي دلخوشم

كه مدام دور خودش مي گردد

و بق بقو مي كند در ايوان خانه …

***

تلويزيون

روي ويرانه ی  تنم جنگ مي كند

روزنامه …. سياست …

سكوت و بغض و دلهره

اتاق هاي دلم را اشغال كرده اند .

1388

2

با واژه هايم

درهم مي ريزد    جهان

فردا    واژ ه اي  رهاست

بي طبق هاي نذري و نوحه

از چين هاي پنجه كلاغيم

سي سال مي گذرد

نيامده بودي كه برنگردي ….!

مثل تيمارستان هاي روز

به انفرادي

پريشانيم را زنجير  مي كني

جهان    در سلولم به سكوت مي رسد

زبان آويخته ام

بر گذرگاه جهنم

در انتظار…….

One Response to روحیات روح انگیز

  1. شهرزاد ایرانی می‌گوید:

    من از طرفداران شعرهای اجتماعی روح انگیز کراچی هستم . شعرهای تلخ ایشان نشانه ای از سکوتی اجباری است . سکوت و خفقانی که بر محیط حاکم است و دردهای شاعر حساسی چون او راافزون می کند .او سالهاست اشعارش را جایی چاپ نمی کند و کسانی مثل من که دانشجویش بودم می دانم که چه شعرهای نابی دارد و از این شعرهای چاپ شده و جایزه های قلابی که آینده شعر فارسی را به خطر می اندازد چقدر نگران است واز نا آگاهی بعضی شاعران معاصر که تیشه به ریشه شعر می زنند .

پاسخی بگذارید

