این غـزل دانم کــــه روزی جاودانم مــــی کند

2qwk37r

در عنفوان جوانی شیک پوش وخوش تیپ و مامانی

عاشق بودم به گلرخ دختری از دختران نشتیفانی

***

عشق سوزان در آن  دوران  رسوای خاص و عامم کرد

روزگار عاقبت در آنزمان راهی جنوب ایرانم کرد

***

چرخ گردون هم آنوقت  بر مراد  دل ما  نچرخید

به پندار نداشتم هر آنچه در کوته  زمان  آمد  پدید

***

آتشی در عالم افتاد جرقه اش ایران گرفت

حیلۀ اغیار و جهل ملت شاه از ایران گرفت

***

فتنۀ آخوند و استعمار آرامش از انسان گرفت

عاشق جان همچو من از معشوق عهد و پیمان را گرفت

***

عصر جور آمد  و یارم بی قـرار و گلعزار
قرعه ای چرخید و عزرائیل  مادرش را جان گرفت

***

باز هم سیه روزی و ناکامی زبخت دخترک

مدتی نگذشت پدر پربرکشید و نزد مادرش آرام گرفت

***

عاقبت این نامرادیها و بخت شوم  آن معشوق نازنین

نادانی  وحرص و  طمع برادرش افکند او را در کمین

***

روانه خانۀ قاتل پدر شد و گفت چه نشستین

شما که زبچگی خواهرم را عروس خود میگین

***

همه روز و  شب  عاشقش بیقراره و مجنون

گر نجنبید اورا خواهد برد از هوا یا زمین

***

من شرمنده بوده ام از ذهن خــــوب مـردمان

هرکه خواند شـعر من فکر فرارم مـــی کــــند

***

زدنیائی که  مردانش عصا از کور میدزدند

من از خوش باوری عشق را در آنجا آرزو کردم

***

اعتباری نیست بر این دنیای پست و آدمای زرپرست

من آندم در نشتیفان بودم اما تار و  پودم ازهم گسست

***

لحظه ای از یاد نشتیفان  این دلم غافل نبوده است

یاد او هم باخاطره ها ش میان  برج و باغ پسته هاش

***

از زمــانه من نیک ندیدم  به جز خــــونابه دل

نا مـرادی ها که با قلــــب فگــــارم کرده است

***

سنگ قبرم بر مظلومـــــی من گواهی میدهد

شور دلتنگی که بر سـنگ مزارم مـــــی کنند

***

یادگاری مانـــد این ماتم ســــرائی هـــــای من

این غـزل دانم کــــه روزی جاودانم مــــی کند

***

بار بـی حاصل ز دنیــــا می بری «رخش» ای دریـــغ

هرچه غــــم داد ه زمـــانه اندر وادی عشقم  ای شفیق

25348_115724935112367_100000245830753_204260_5798186_n

پاسخی بگذارید

