مفتخوران ملا و مداح

 
ای مفتیان ِ شام ِ دین من شام ِ خود بُبریده ام
صدها هزاران سفره را از توشه خالی دیده ام

ای کاسه لیسان ِزمان من با دگر دلدادگان
در نذرِ مرگ دشمنان پیمانه ها نوشیده ام

هم زین خورید و زان خورید انگوروخون پنهان خورید
دست آخِرِ کار ِ شما را چون مگسها دیده ام

کِی از قبای نقره گون پروانه می آید برون
من این حقیقت را ز کِرم ِ ابرشم پرسیده ام

آیید و چرخید وشوید آخِربه کام ِ مرگ و من
با بعدِ تان میچرخم و با قبلِ تان چرخیده ام

تا عشق وحس ونای دل برتیغ ِمذهب میزنید
من داغ ِمیهن بر دل و هم میزنم بر دیده ام

وه کاینچنین بر پا شدم وز ریشه بی همتا شدم
جهل از تنم برکندم و رخت خِرَد پوشیده ام

از راستی گفتی سخن ، آذر بگردم مهر ِ تو
کاین واژه های ناب را جای دگر نشنیده ام…

آذر

— با ‏‎Saeid Sarvaryzadeh‎‏ و ‏‎‎14 others‎‎‏.

نگاره: ‏ای مفتیان ِ شام ِ دین من شام ِ خود بُبریده ام
صدها هزاران سفره  را از توشه خالی دیده ام

ای کاسه لیسان ِزمان من با دگر دلدادگان 
در نذرِ مرگ دشمنان پیمانه ها نوشیده ام

هم زین خورید و زان خورید انگوروخون پنهان خورید
دست آخِرِ کار ِ شما را چون مگسها دیده ام

کِی از قبای نقره گون پروانه می آید برون
من این حقیقت را ز کِرم ِ ابرشم پرسیده ام

آیید و چرخید وشوید آخِربه کام ِ مرگ و من
با بعدِ تان میچرخم و با قبلِ تان چرخیده ام

تا عشق وحس ونای دل برتیغ ِمذهب میزنید
من داغ ِمیهن بر دل و هم میزنم بر دیده ام

وه کاینچنین بر پا شدم وز ریشه بی همتا شدم
جهل از تنم برکندم و رخت خِرَد پوشیده ام

از راستی گفتی سخن ، آذر بگردم مهر ِ تو
کاین واژه های ناب را جای دگر نشنیده ام...

آذر‏
پاسخی بگذارید

