نشتیفان من

20140402_131012

ای دلاور خیز خاک پاک نشتیفان من ………………… قبله گاه دلاور مردان با ایمان من

ای دلاور خیز خاک پاک نشتیفان من ………………… قبله گاه دلاور مردان با ایمان من

کوه کوه و سنگ سنگ و چشمه چشمه رود رود ….. از یکایک بشنوید پژواک نشتیفان من

نیستم از تو جدا و نیستی از من جدا ……………..من کی ام؟ از آن تو تو کیستی؟ از آن من

من گرامی خاک نشتیفانم و نبود به دهر ………… نقطه ای همپایه من خطه ای هم شان من

ناجی ایرانم و  این ادعاست تاریخ من ………….افتخارتاریخ ایران در یورش مغولان برهان من

نیستند از یکدیگر هرگز جدا این نامها ……………….. نام جاویدان ایران نام نشتیفان من

شهره شیر بیشه نشتیفانم و جویای خصم ………….تیز باشد بهر دشمن چنگ من دندان من

از دلیری پاکی و آزادگی شاه شجاع …………….. داستانها بشنوی از مرغ صد دستان من

هست تاریخم گواه از حادثات روزگار ……………… خم نیاوردم به ابرو تر نشد مژگان من

راستی را دوست دارم در ستیزم با کژی …………. این بود کیش و آئین و عهد و پیمان من

چشم گیتی خیره در من بود در هر دوره ای …………. دیده تاریخ در هر عهد شد حیران من

مامن آزادگانم  بیشه گاه شیران غیور ………………. زان بلند آوازه بینی این بلند ایوان من

در فارس مهد علم و مامن عرفان نگر …………….. نا ببینی آفتاب عشق مرقد نورافشان من

زادگاه پاک من ای خطه دلاور مردان …………………درامان دارد تو را از هر بلا یزدان من

سر به پایت می سپارم جان به راهت می دهم …. نیست غیر از جان و سر در راه تو امکان من

گرچه می نازد *شاه شجاع *به شعرهای کهن………… شعر نشتیفان بود دیباچه دیوان من

پاسخی بگذارید

